חיפוש חכם של זרי פרחים

למסירת זרי פרחים יש מימד רגשי ומסר חברתי שלא קיים במתנות אחרות כגון יין, שוקולד ובלונים. בחירת זר פרחים מורכבת מפני שהיא תלויה במרכיבים רבים כגון: מה המטרה והיעוד של זר הפרחים (יום הולדת, יום נישואים, חנוכת בית, זר לערב שבת/חג, וכו'), מה ההעדפות של מקבלת הזר, מה טווח המחיר, מה המסר הרגשי שרוצים להעביר, מה מצאי הפרחים בחנות ולבסוף, רמת האמינות והמקצועיות של החנות.

הנושא הראשון, שלקוחות נוטים לתת לו משקל חסר, הוא רמת האמינות והמקצועיות של חנות פרחים או של האתר להזמנת משלוחי פרחים. מאחר ופרחים הן צמחים חיים, חשוב לקנות מחנות פרחים אמינה, שתשלח פרחים טריים ולא פרחים שישבו על המדף 3-4 ימים, חנות שיש לה מקרר לאחסון הפרחים, שוזרות שעושות עבודה מקצועית וחנות שיש לה שירות משלוחי פרחים מקצועי (קרי, הובלת הזר בדלי עם מים ברכב ממוזג).

הנושא השני שלקוחות שמתכוונים להזמין זרי או משלוחי פרחים נדרשים להגדיר הוא מאפייני הזר. הלקוח נדרש להגדיר לאיזה מטרה נועד הזר, מה המסר שהלקוח רוצה לשדר, מה התקציב למתנה ומה ההעדפות של מקבלת הזר. לאחר אפיון פרמטרים אלה ללקוח יש שלוש אפשרויות: 1) לגשת לחנות פרחים על מנת להתייעץ עם שוזרת וגם לראות את מצאי הפרחים בחנות. 2) לצלצל לחנות פרחים ולשוחח עם מוכרת (שבדרך כלל תמכור "יותר" ממה שיש לה over-selling). ו- 3) להיכנס לאתר להזמנת משלוח פרחים שמציג תמונות אותנטיות ולכן אפשר לראות מה מזמינים. בנוסף, אתר מקצועי וידידותי למשתמש צריך להכיל כלים לחיפוש חכם של זרי פרחים לפי המאפיינים הנדרשים. כמו כן, האתר צריך לספק הסבר מפורט על המשמעות הרגשית והסמליות של כל זר פרחים.

לסיכום, אתר חכם וידידותי להזמנת זר או משלוח פרחים צריך שיהיו לו כלים לחיפוש ובחירת זרי פרחים לפי הפרמטרים הבאים:

1. חיפוש לפי טווח מחיר
2. חיפוש לפי יעוד (סוג אירוע)
3. חיפוש לפי צבע
4. חיפוש לפי המסר הרגשי
5. חיפוש לפי סוג הפרח
6. חיפוש לפי מילת מפתח

אתר באליזר עומד בדרישות של אתרים מקצועיים, אמינים וידידותיים למשתמש והוא מאפשר לבצע חיפושים במנגנון החיפוש שבעמודה השמאלית בדף הבית.